Η ιστορία του Ελληνικού Χρέους...

Επικίνδυνα Κοινωνικά φαινόμενα...

(Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Κηφισιά την 12η Μαρτίου 2009)

Συνηθίσαμε να μιλάμε για τα Επικίνδυνα Καιρικά Φαινόμενα χάρη στις υπερβολές και την ατελείωτη φλυαρία των περιβαλλοντολόγων που όπως λέει ο Γάλλος αντικομφορμιστής οικονομολόγος Jean de Kervasdoue: Με έχουν κουράσει... “...Ο άνθρακας, συνεχίζει ο Kervasdoue, είναι πιο θανατηφόρος από τον αμίαντο. Και τα δύο είναι εκατό φορές πιο θανάσιμα από τις πυρηνικές ακτινοβολίες. Η καταστροφή του Σεβέζο δεν σκότωσε παρά τον διευθυντή του εργοστασίου: τον δολοφόνησαν οι Ερυθρές Ταξιαρχίες... Παρά την υπερθέρμανση του πλανήτη, η Γη δεν έχει φτάσει ούτε καν τη θερμοκρασία του έτους... 1000 μ.Χ....”

Ίσως αυτή η υπερβολή να μην είναι τόσο αθώα αφού και άλλοι συγγραφείς όπως ο Δανός καθηγητής Bjorn Lomborg στον “Σκεπτικό περιβαλλοντολόγο” έχει παρουσιάσει συστηματική επιστημονική έρευνα λέγοντάς μας ούτε λίγο ούτε πολύ: “Μη μασάτε... ακόμα και οι εικόνες των παγετώνων που λειώνουν δεν λένε την αλήθεια για την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη Γη...”

Ίσως αυτή η υπερβολή, έξυπνα δοσμένη, να αποτελεί τον σύγχρονο μπαμπούλα που έφερε η απομάκρυνση του Ψυχρού Πολέμου, της τεχνητής δηλαδή αντιπαλότητας ώστε με την πειθώ του εκφοβισμού να πετυχαίνουν κάποιοι τους στόχους τους...

Το κακό όμως είναι ότι αυτή η παραπλανητική τακτική ενάντια στα πραγματικά και ανθρώπινα συμφέροντα, μας οδηγεί σε αδυναμία να στρέψουμε την προσοχή μας σε άλλα επικίνδυνα φαινόμενα, τα κοινωνικά φαινόμενα.

Όσο η προσοχή μας επικεντρώνεται στους παγετώνες της Γροιλανδίας που λιώνουν, τόσο λιγότερο παρατηρούμε όσα ανείπωτα και ανησυχητικά συμβαίνουν δίπλα μας, στη γειτονιά μας.

Ένα από αυτά τα ανείπωτα και Επικίνδυνα Κοινωνικά Φαινόμενα συνέβη πρόσφατα στο Νομό Λακωνίας.

Εκεί, όπως μας πληροφορεί ο Θανάσης Χειμωνάς, συνέβησαν ανατριχιαστικές σκηνές από “Τα κωλόπαιδα των Ελλήνων”

Αλλά ας μεταφερθούμε στη δική του παραστατική γραφή:

“…Οι σκηνές είναι ανατριχιαστικές.

Προέρχονται από την Σπάρτη αλλά θα μπορούσαν να διαδραματίζονται σε οποιαδήποτε γωνιά της χώρας μας εδώ που έχουμε φτάσει. Μια παρέα από ανήλικους επιτίθεται χασκογελώντας με μολότοφ σε ένα σπίτι μεταναστών από το Μπαγκλαντές.

Τα Οργισμένα Ελληνικά Νιάτα βιντεοσκοπούν με ενθουσιασμό το κατόρθωμά τους (όσοι δεν κρατούν μολότοφ κρατούν κάμερες) ενώ το σπίτι παραδίνεται στις φλόγες. Για όσους αναρωτιούνται, ναι, οι Μπαγκλαντεσιανοί βρίσκονταν μέσα, στην διάρκεια της επίθεσης και σώθηκαν από θαύμα. Φυσικά, τα πρόσωπα των δραστών είναι ακάλυπτα. Θα ήταν εξαιρετικά εύκολο να συλληφθούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά αλλά…

Αλλά ζούμε στην Ελλάδα. Στην χώρα που οι μετανάστες είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Στην χώρα που τα κηρύγματα ρατσιστικού μίσους, ακόμη και από ιερωμένους, είναι παντελώς αποδεκτά. Στην χώρα που οποιοσδήποτε (Έλληνας) είναι κάτω των 21 ετών (και λίγα λέω) είναι de facto αθώος.

Στην χώρα που δεν έχει σημασία το ίδιο το έγκλημα αλλά ποιος το διαπράττει. Ήδη η αστυνομία χαρακτήρισε το γεγονός «ξεκαθάρισμα λογαριασμών» ενώ η τοπική κοινωνία, ως συνήθως έκανε τουμπεκί. Τα ΜΜΕ δεν αναφέρθηκαν σχεδόν καθόλου στο θέμα (μην ξεχνάμε, ουσιαστικά πρόκειται για απόπειρα ανθρωποκτονίας) προφανώς για να μην χαλάσουν την αγγελική εικόνα της ελληνικής νεολαίας.

Και μετά λέτε τους Γερμανούς φασίστες…”

Να θυμίσω εδώ ότι είχαμε τέτοια φαινόμενα στη Γερμανία από Ναζί ενάντια σε Τούρκους μετανάστες που συγκλόνισαν την Γερμανική κοινωνία και όχι μόνο... Τότε, δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια, εμείς εδώ παίζαμε το συνηθισμένο θέατρο της φιλοξενίας, διατυμπανίζοντας ότι αγαπάμε τον ξένο και δεν μας διακρίνει ρατσιστική νοοτροπία...

Και όμως, αποδείχτηκε ότι είμαστε “όπως οι Γερμανοί, ρατσιστές” και ας μην έχουμε αναγάγει το ρατσισμό σε πυρήνα κάποιας κοινωνικοπολιτικής θεώρησης όπως ο Ναζισμός.

Εμείς άλλωστε, οι νεοέλληνες, δεν μάθαμε να πρωτοτυπούμε δημιουργικά και περιοριζόμαστε στις απομιμήσεις. Το “Made by Maimou” φαίνεται ότι έχει δέσει με την ψυχοσύνθεσή μας.

Δεν ξέρω αν αυτό μας εξιλεώνει, το ότι δηλαδή ενεργούμε ρατσιστικά από φόβο και όχι από κοινωνικοπολιτικά κίνητρα αλλά πολύ φοβάμαι ότι η απόσταση των δύο είναι μικρή, μια δρασκελιά χρειάζεται για περάσει κανείς από την μια κατάσταση στην άλλη και εκείνο που λείπει είναι μόνο το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα αναταχτεί αυτή η βάρβαρα αντικοινωνική συμπεριφορά...

Τα παιδιά στο ερασιτεχνικό video, που διακρίνονται μέσα στην άγρια νύχτα να πορεύονται με κάμερες και μολότοφ προς την αγροικία που κοιμούνται μαζικά οι άμοιροι Μπαγκλαντεσιανοί που μοχτούν με ελάχιστα ωφελήματα για την συγκομιδή της ελιάς, χασκογελούν ενώ ανάβουν τα φυτίλια και στο τέλος κάποιος, που φαίνεται ότι έσπασε από την αγριότητα του συμβάντος και τις αλλόφρονες κραυγές των Μπαγκλαντεσιανών, μονολογεί... “Βρε μ... το παρακάναμε... ξεφύγαμε...”

Δεν πίστευα στα μάτια και στα αυτιά μου βλέποντας την σκηνή και ακούγοντας τα χάχανα.

Και όμως βρέθηκε στο facebook, που όπως πολλοί χρησιμοποιώ και εγώ, άτομο που υπεραμύνθηκε του γεγονότος, υπερθεματίζοντας υπέρ αυτής της φρικώδους αγριότητας με τη δικαιολογία ότι μας παίρνουν τις δουλειές οι “βρώμικοι” ξένοι, ενώ συνέχισε, “…δεν θα ήθελα η κόρη μου να παντρευτεί Αλβανό ή Ρώσο...” λες και η μητέρα καθορίζει το ποιον θα αγαπήσει το παιδί της στην εποχή μας...

Η κυρία αυτή χαρακτήρισε με βδελυγμία τους Μπαγκλαντεσιανούς βρώμικους λες και εμείς είμαστε οι καθαροί... εννοώντας ότι η καθαρότητα είναι συστατικό στοιχείο της φυλής των Ελλήνων.

Επέμεινα ότι δεν υπάρχουν σήμερα στη χώρα μας οι συνθήκες που διευκόλυναν την επικράτηση του Ναζιστικού ιδεολογήματος που βρήκε πρόσφορο έδαφος στην μεσοπολεμική περίοδο ως σύστημα ταυτοποίησης του ντροπιασμένου Γερμανικού Εθνικισμού.

Η υπερεθνικιστική Βαυαρία, που και σήμερα ηγείται της ανθελληνικής εκστρατείας δυσκολεύοντας την όποια διαλλακτικότητα της κυρίας Μέρκελ, έδωσε την μαγιά στο βάρβαρο ιδεολόγημα του Ναζισμού αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι και εμείς θα πρέπει να ζήσουμε βίους παράλληλους ξεκινώντας με κάποιες παραπλανημένες ομάδες νεαρών της Λακωνίας όσο και αν η απαράμιλλη πειθαρχία των αρχαίων Σπαρτιατών απετέλεσε πηγή έμπνευσης για τους Ναζιστές.

Εκείνοι, οι Ναζιστές, είχαν εφεύρει λόγους και αίτια, στις αποκρυφιστικές τους συναθροίσεις, που ενέπνεαν το θάρρος και την απόλυτη αφοσίωση στο 3ο Ράιχ ώστε ως λίγοι να επικρατήσουν επί των πολλών όπως απαιτούσαν οι γαιοστρατηγικές τους βλέψεις. Εκείνοι χρησιμοποιούσαν την καθαρότητα της Άριας φυλής ως εργαλείο πολέμου, εμείς όμως ως τι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούσαμε το δικό μας ευφύϊμα περί καθαρότητας των Ελλήνων;

Άλλωστε η ιστορία μας δίδαξε ότι η συνεργασία και μόνο αυτή είναι το εργαλείο την νίκης είτε σε ειρήνη είτε σε πόλεμο. Οι Σπαρτιάτες του Λεωνίδα δεν αντιστάθηκαν επειδή υπερείχαν των άλλων Ελλήνων και δεν απαίτησαν υπακοή από αυτούς για να δώσουν και τον τελευταίο τους στρατιώτη στο πάνθεον των ηρώων.

Το δυστύχημα της σημερινής οικονομικής μας δυσπραγίας δεν μπορεί να δικαιολογήσει ρατσιστικές συμπεριφορές και πολύ περισσότερο εγκληματικές πράξεις ενάντια σε άμοιρους εργάτες που το μόνο τους αμάρτημα είναι ότι βρέθηκαν στην χώρα μας χωρίς προειδοποίηση, σε αντίθεση με τους προσκαλούμενους Έλληνες από την μεγάλη υπερατλαντική μας σύμμαχο, όταν αναζητούσε φτηνά εργατικά.

Οι ξένοι εργάτες δεν μας επεβλήθησαν. Δεν μας επέβαλε κανείς να χρησιμοποιούμε αλλοεθνείς στα εργοστάσια, στις οικοδομές και στις αγροτικές εργασίες. Και όμως επιλέγουμε επί δυο δεκαετίες να τους χρησιμοποιούμε διότι αυτό μας συμφέρει, διότι δυστυχώς έτσι και μόνο έτσι γινόμαστε ανταγωνιστικοί αν αυτό που τελικά καταφέρνουμε χαρακτηρίζεται από ανταγωνιστικότητα.

Και όμως υπάρχουν Έλληνες που επιμένουν να θεωρούν μιαρούς και βρώμικους τους άμοιρους οικονομικούς μετανάστες επειδή δήθεν τους κλέβουν τις δουλειές, αποκαλώντας τους, με ισχυρή δόση υπεροψίας, λαθρομετανάστες...

Ας έλθουμε τώρα σε μία διαμετρικά αντίθετη εικόνα ενός άλλου Επικίνδυνου Κοινωνικού φαινομένου.

Πρόσφατα, έγινε μια σημαντική συνάντηση των απανταχού της γης Μαρξιστικών κομμάτων στη Μεγάλη Βρετανία. Στο διεθνές αυτό Μαρξιστικό συνέδριο είχε στείλει αποστολή και το ΚΚΕ. Στο συνέδριο φάνηκε να καταλήγουν ότι τα επαναστατικά τερτίπια και οι μη φιλειρηνικές κοινωνικές ανατροπές είναι εκτός του πλαισίου της σημερινής κοινωνικής πραγματικότητας.

Σήμερα, η επανάσταση δεν γίνεται με όπλα αλλά με τη συμμετοχή του απλού λαού στη διοίκηση και με την κοινωνικοποίηση της πολιτείας ώστε να αυξηθεί η κοινωνική εγρήγορση και ευαισθησία προς όλους όσους δεν ευνόησε η τύχη και η ζωή.

Σε αυτά τα βασικά και απολύτως ανθρώπινα συμπεράσματα το ΚΚΕ όχι απλά διαφώνησε αλλά κατηγόρησε όλα τα άλλα Κομουνιστικά Κόμματα ως προδοτικά. Φανταστείτε την σκηνή, ένα κόμμα μιας μικρής χώρας όπως η Ελλάδα να καταφέρεται ενάντια στην μεγάλη πλειοψηφία των συνέδρων, να τους αποκαλεί προδότες και να αποχωρεί αλαζονικά από τις εργασίες επιστρέφοντας στο κονάκι του Περισσού.

Οι λοιποί σύνεδροι συνέχισαν ασφαλώς τις προγραμματισμένες εργασίες τους καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να έχουν παρεισφρήσει δυνάμεις και άτομα με αντικοινωνικές και ασφαλώς καθόλου αριστερές νοοτροπίες στο ΚΚΕ. Με άλλα λόγια σε μια εποχή που κυνηγάμε να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των ξένων, ώστε να μη μας θεωρούν απόλυτα αναξιόπιστους, έρχεται ακόμα ένα χαστούκι, αυτή τη φορά για την αριστερά η οποία εμφανίζεται απόλυτα αποθρασυμένη με το “κατόρθωμά” της!

Αυτό το θράσος δεν το περιορίζει μόνο στα εσωτερικά της αλλά προχωρά σε πράξεις που αγγίζουν τα όρια της χυδαιότητας όπως συνέβη την περασμένη εβδομάδα, οπότε με αρθρογραφία στο επίσημο όργανο του κόμματος, τον Ριζοσπάστη αλλά και με σχετικές κινητοποιήσεις, προσπάθησε να εμποδίσει την δενδροφύτευση της καμμένης περιοχής του Μαραθώνα διότι σε αυτήν συμμετείχε η MKO Green Belt που είναι κατά το ΚΚΕ και τα μέλη του ΠΑΜΕ εθνοπροδοτική αφού συνεργάζεται με Αμερικανικές εταιρείες και φορείς.

Πολύ φοβάμαι ότι αν ετίθετο θέμα εθνοπροδοσίας, και εύχομαι να παρερμήνευσα το σχόλιο του ριζοσπάστη, τότε αυτή θα αφορούσε την άλλη πλευρά ακριβώς αυτή δηλαδή που επέκρινε με αυστηρότητα η πλειοψηφία των μελών του διεθνούς Μαρξιστικού συνεδρίου.

Αντιλαμβάνομαι βέβαια την δυσκολία να δει κάποιος την καμπούρα που κουβαλά στην πλάτη του αλλά ήλπιζα ότι στον Περισσό διαθέτουν καθρέφτες που προσφέρουν αυτογνωσία και συνεργούν στην ωριμότητα.

No comments: