Η ιστορία του Ελληνικού Χρέους...

Παιδεία και απογαλακτισμός

(Το ακόλουθο πρόχειρο σημείωμα σε ορισμένες απο τις πλέον βασικές ασθένειες της παιδείας μας αναρτήθηκε στο Blog του Μίμη Ανδρουλάκη την 28 Δεκεμβρίου 2008)

Αγαπητέ Μίμη,

Τις θέσεις μου για τα εκπαιδευτικά τις διατυμπανίζω σε κάθε ευκαιρία..

Σε πολλά συμφωνούμε...

Όμως η λύση θα δοθεί απο την ευφυή αντιγραφή... ΝΑΙ ΤΗΝ ΕΥΦΥΉ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ... ενός συνδυασμένου συστήματος: Tου Αγγλοσαξονικού (Βρετανικού) με το Τσέχικο...

Tο Σουηδικό και το Φιλανδικό και τα λοιπά δεν μας κάνουν ούτε είναι σε καμία περίπτωση ανώτερα του αναφερόμενου συνδυασμού...

Το εξεταστικό σύστημα αναμφίβολα δεν μπορεί να καταργηθεί αλλά μπορεί να πάρει την μορφή της εκλογίκευσης της UCCA που ρυθμίζει τις εξετάσεις για την παροχή των GCE του βρετανικού συστήματος...

Με τα GCE (σε όποια ποιότητα βαθμών τα καταφέρνει) ο υποψήφιος, βγαίνει σε άγρα θέσεων σε Πανεπιστήμια... Συνήθως ο καλός δεν ψάχνει αλλά τον ψάχνουν...

Ενα άλλο κουσούρι του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι η αδυναμία να ξεκινάς απο όπου θέλεις και να καταλήγεις όπου θέλεις... (Internal Mobility)

Μαθαίνεις αρχικά υδραυλικός σε μια σχολή, δουλεύεις μερικά χρόνια και αν το λέει η καρδιά σου καταλήγεις καθηγητής Πανεπιστημίου «πηδώντας» απο σχολή σε σχολή και απο πτυχίο σε πτυχίο με κόπο αλλά και ανταμοιβή γιαυτόν τον κόπο...

Ενα τρίτο είναι η πρακτική εξάσκηση δηλαδή(apprenticeship) σε όλα τα επαγγέλματα...

Εκεί δεν νοείται τραπεζικός με απολυτήριο γυμνασίου σε διευθυντική θέση... εκτός και αν ακολούθησε την παραπάνω εξελικτική πορεία σπουδών και θέσεων...

Εδώ οι περισσότεροι διευθυντές καταστημάτων τραπεζών είναι απαράδεκτου επιπέδου κατάρτησης.

Για να γίνεις τραπεζικός στην Βρετανία θα πρέπει να περάσεις τις πολυ σοβαρές εξετάσεις που σου επιφυλάσσει το Τραπεζικό εξεταστικό σώμα για κάθε εξειδίκευση...

Αντίστοιχα για τους λογιστές που διαφορετικά δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής και γίνονται λογιστικοί γραφιάδες... για όλη τους την ζωή... ΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ...

Ακόμα, αν δεν γίνει η εκπαίδευση πρακτική και σε συνάρτηση με τις ιδιαιτερότητες της χώρας δεν υπάρχει ελπίδα... Δεν νοείται να βγάζουμε μηχανικούς για να πουλάνε πίτσες ούτε γιατρούς για να βάζουν σε γύψο το υγιές πόδι του ασθενούς με κάταγμα... ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ...

Να σταματήσει επίσης η αθλιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, σε απόλυτη βέβαια αρμονία με τα κόμπλεξ της πουριτανικής μας ζωής..., να ανεβάζουμε όλες τις τεχνικές σχολές σε επίπεδο ανωτάτης εκπαίδευσης διοτι ήδη πνιγήκαμε στους ανώτατους πτυχιούχους χωρίς εκπαίδευση.

Να μην λησμονήσω ότι πρέπει να καταργηθεί και το πρωτοφανές σύστημα μη ελέγχου των απουσιών στις παραδόσεις των Ελληνικών Πανεπιστημίων καθώς και η υπερβολική μεταφορά μαθημάτων...

Και τα δυο συστήματα αποτελούν εισαγόμενη υποκουλτούρα Ιταλικών Πανεπιστημίων αλλά και του χειρότερου που έχει να επιδείξει η Γερμανική εκπαίδευση...

Ας αφήσουμε λοιπόν τους Ιταλούς Μαφιόζους στις θέσεις τους...

Άλλωστε έχουμε τόσα άλλα και καλά να αντιγράψουμε απο τους Ιταλούς...

Να μη παραλείψω και την ανεξαρτοποίηση των πανεπιστημίων απο το Υπουργείο Παιδείας...

Ο Πατερούλης Στάλιν απέθανε...

Τα δικτατορικά σύνδρομα του Ελληνικού υπουργείου παιδείας του παρελθόντος επίσης... και αν ξέμειναν ακόμα μερικοί δικτατορίσκοι στα υπουργεία, τότε να πεταχτούν έξω άνευ οίκτου...

Έξω αυτή η αθλιότητα...

Τα πανεπιστήμια πρέπει να διαφοροποιηθούν μόνα τους, να αναπνεύσουν μόνα τους, να «αλητέψουν» μόνα τους, να καταρρεύσουν μόνα τους χωρίς τα δεκανίκια των δικτατορίσκων στο Υπουργείο παιδείας με την «τήβεννο» των ανώτατων αλλά συχνά αγράμματων διοικητικών υπαλλήλων... ΝΑΙ αγράμματων διοικητικών υπαλλήλων που θεώρησαν την διοίκηση των πανεπιστημίων σαν ένα σύνηθες αντικείμενο δουλειάς ενω οι ίδιοι δεν κάνουν ούτε για καφέδες...

Αλλά ας καταλάβουν και τα πανεπιστήμια ότι η ελευθερία θέλει δουλειά πολύ... και ο απογαλακτισμός θα κοστίσει...

No comments: